Generieke Talenten

Adrenaline

Attribuut. Verhoog je Vitaliteit of Finesse met twee punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Atletiek of Acrobatiek.

Talent. Telkens wanneer je voor initiatief gooit, ontvang je tijdelijke levenspunten gelijk aan je Vitaliteit bonus + je rangorde in de beurtenlijst (vanaf het einde geteld).

Archeoloog

Attribuut. Verhoog je Intelligentie met twee punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Geschiedenis, Religie of Arcana.

Talent. Wanneer je een ruïne of ander oude structuur bestreed, kun je wie het gebouwd heeft en voor welk doeleinde. Anders kun je een redelijke gerichte gok maken. Bovendien heb je ervaring opgedaan bij het herkennen van vallen. Wanneer je een reddingsworp moet maken als gevolg van een val die activeert, mag je je Intelligentie bonus hierbij optellen.

Atleet

Attribuut. Verhoog één van de volgende attributen met twee punten: Kracht, Finesse.

Vaardigheid. Je bent vaardig in Atletiek.

Talent. Je kunt een lange of hoge sprong maken met een aanloop van 1.5m (5 FT) in plaats van 3m (10 FT). Wanneer je ligt, kost rechtstaan slechts 1.5m (5 FT) van je snelheid.

Clandestien

Attribuut. Verhoog je Charisma met twee punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Overtuiging of Intimidatie.

Talent. Je weet altijd wel iemand te vinden die je kan omkopen, of die bereid is om illegale goederen of personen te smokkelen. Je krijgt voordeel op Charismatesten waarbij je iemand probeert op te kopen.

Meditatie

Attribuut. Verhoog je Wijsheid met twee punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Geschiedenis, Religie of Inzicht.

Talent. Je hoeft niet te slapen. In plaats daarvan mediteer je diep, terwijl je halfbewust blijft, gedurende 4 uur per dag. Tijdens het mediteren kun je op een bepaalde manier dromen; zulke dromen zijn eigenlijk mentale oefeningen die door jarenlange oefening reflexief zijn geworden. Na op deze manier te hebben gerust, verkrijgt men hetzelfde voordeel als andere personages bij 8 uur slaap.

Oog voor Geld

Attribuut. Verhoog je Wijsheid met twee punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent:

Talent. Je kunt perfect inschatten van welk metaal of (gem)steen een voorwerp gemaakt is. Wanneer je de waarde van een voorwerp, gemaakt van één van deze materialen, moet inschatten, kun je een zeer accurate schatting maken.

Wonderbaarlijk Vakmanschap

Attribuut. Je mag één van de volgende attributen verhogen met twee punten: Kracht, Finesse of Intelligentie.

Vaardigheid. Kies één type gereedschap waarmee je vaardig bent.

Talent. Je bent getraind door traditionele ambachtslieden. Deze kennis en ervaring werpt zijn vruchten af in elk voorwerp dat je vervaardigt. Je start standaard met een succesgraad van 1 tijdens het vervaardigen van voorwerpen.

Goede Student

Attribuut. Je mag één van de volgende attributen verhogen met twee punten: Kracht, Finesse of Intelligentie.

Vaardigheid. Kies één type gereedschap waarmee je vaardig bent.

Talent. Je traint twee keer zo snel met gereedschap waarmee je niet vaardig bent.

Heler

Attribuut. Verhoog je Intelligentie met twee punten.

Vaardigheid. Je bent vaardig in Medicijnen.

Talent. Je bent een bekwaam arts en in staat om snel wonden te genezen.

  • Wanneer je een genezersset gebruikt om een stervend wezen te stabiliseren, krijgt dat wezen ook 1 levenspunt terug.
  • Als actie kun je één keer een helersset gebruiken om een wezen te verzorgen en het 1d6 + 4 levenspunten terug te geven, plus extra levenspunten die gelijk zijn aan het maximale aantal levensstenen van het wezen. Het wezen kan pas weer levenspunten krijgen als het een korte of lange rustperiode heeft voltooid.

Dief

Attribuut. Verhoog je Finesse met twee punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Dievengereedschap, Sluipen of Slight of Hand.

Talent. Je start standaard met een succesgraad van 1 tijdens het kraken van sloten of ontmantelen van vallen.

Inspirerend

Attribuut. Verhoog je Charisma met twee punten.

Vaardigheid. Je bent vaardig in Overtuiging

Talent. Telkens wanneer je initiatief gooit, krijgen al je bondgenoten binnen 9m (30 FT) tijdelijke levenspunten gelijk aan je Charisma bonus.

Kat

Attribuut. Verhoog één van de volgende attributen met 2 punten: Kracht, Finesse of Vitaliteit.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Atletiek of Acrobatiek.

Talent. Reduceer je valschade van een d6 naar een d4. Wanneer je ligt, kost rechtstaan slechts 1.5m (5 FT) van je snelheid.

Linguïst

Attribuut. Verhoog je Intelligentie met 2 punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Eén taal naar je keuze of Geschiedenis.

Talent. Je bent in staat om geschreven cijfers te maken. Anderen kunnen een code die je maakt niet ontcijferen, tenzij je het hen leert, ze slagen in een Intelligentietest (DC 8 + vaardigheidsbonus + Intelligentie bonus), of als ze magie gebruiken om de code te ontcijferen.

Sprinter

Attribuut. Verhoog één van de volgende attributen met twee punten: Kracht, Finesse.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Atletiek of Acrobatiek

Talent. Verhoog je snelheid met 3m (10 FT).

Handelaar

Attribuut. Verhoog je Charisma met 2 punten.

Vaardigheid. Je bent vaardig in Overtuiging

Talent. Eén maal per dag kun je je onderhandelvaardigheden inzetten om succes te garanderen tijdens prijsonderhandelingen. Rol een d20 en tel je Charisma bonus hierbij op. Je kunt de prijs reduceren met een percentage gelijk aan het resultaat.

Temmer

Attribuut. Verhoog je Wijsheid met 2 punten.

Vaardigheid. Je bent vaardig in Dieren

Talent. Wanneer je een dier wilt temmen of trainen start je met 1 succesgraad.

Leider

Attribuut. Verhoog je Charisma met 2 punten.

Vaardigheid. Je bent vaardig in Overtuiging

Talent. Je secondanten starten met 1 extra loyaliteit.

Negen levens

Attribuut. Verhoog je Vitaliteit met twee punten.

Vaardigheid. Eén reddingsworp naar keuze.

Talent. Wanneer je 0 levenspunten hebt, heb je vier gefaalde reddingsworpen nodig in plaats van drie voordat je sterft.

Pokerface

Attribuut. Verhoog je één van de volgende attributen met twee punten: Wijsheid of Charisma.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Deceptie of een spelset.

Talent. Wanneer je een deceptie gebruikt om je emoties te verbergen of een kleine leugen te vertellen, kun je deze leugen pushen. Je doet dit na je initiële rol, maar voor dat het resultaat ervan bekend is. Rol opnieuw een d20, als het resultaat hoger is dan je eerste rol, mag je de resultaten van de twee stenen optellen, maar als het resultaat lager is, faalt je poging, ongeacht of de eerste rol succesvol wilt zijn.

Acteur

Attribuut. Verhoog je Charisma met twee punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Deceptie of Optreden.

Talent. Wanneer je een deceptie gebruikt, kun je deze leugen pushen. Je doet dit na je initiële rol, maar voor dat het resultaat ervan bekend is. Rol opnieuw een d20, als het resultaat hoger is dan je eerste rol, mag je de resultaten van de twee stenen optellen, maar als het resultaat lager is, faalt je poging, ongeacht of de eerste rol succesvol wilt zijn.

Ondervrager

Attribuut. Verhoog je Charisma of Kracht met 2 punten.

Vaardigheid. Je bent vaardig in Intimidatie

Talent. Wanneer je een intimidatie gebruikt, kun je deze je slachtoffer pushen. Je doet dit na je initiële rol, maar voor dat het resultaat ervan bekend is. Rol opnieuw een d20, als het resultaat hoger is dan je eerste rol, mag je de resultaten van de twee stenen optellen, maar als het resultaat lager is, faalt je poging, ongeacht of de eerste rol succesvol wilt zijn.

Nar

Attribuut. Verhoog je Charisma met twee punten.

Vaardigheid. Kies één van de volgende vaardigheden waarin je vaardig bent: Optreden, een muziekinstrument of een spelset.

Talent. Wanneer je een optrede (performance) geeft, kun je deze show pushen. Je doet dit na je initiële rol, maar voor dat het resultaat ervan bekend is. Rol opnieuw een d20, als het resultaat hoger is dan je eerste rol, mag je de resultaten van de twee stenen optellen, maar als het resultaat lager is, faalt je poging, ongeacht of de eerste rol succesvol wilt zijn.

Onderhandelaar

Attribuut. Verhoog je Charisma met twee punten.

Vaardigheid. Je bent vaardig in Overtuiging

Talent. Wanneer je je overtuigingskracht gebruikt, kun je deze rol pushen. Je doet dit na je initiële rol, maar voor dat het resultaat ervan bekend is. Rol opnieuw een d20, als het resultaat hoger is dan je eerste rol, mag je de resultaten van de twee stenen optellen, maar als het resultaat lager is, faalt je poging, ongeacht of de eerste rol succesvol wilt zijn.